Pomimo turbulencji gospodarczych i politycznych rynek e-commerce B2B w Polsce w 2022 roku będzie dalej rósł – poinformował Marketplanet w komunikacie prasowym prezentującym wyniki badania „Rynek e-commerce B2B w Polsce. Jak kupują i sprzedają polskie firmy?” napisał Bankier.
“Na widoczne w badaniu przyspieszenie rozwoju e-commerce B2B rzecz jasna wpływ miała pandemia, ale może ważniejszym, bo długofalowym czynnikiem wpływającym na rozwój technologiczny i zmiany w transakcjach B2B jest wejście do kadry zarządzającej w wielu firmach tzw. +pokolenia Y+. Ta nowa generacja menedżerów różni się znacząco od poprzednich – dorastali wraz z rozwojem nowych technologii. Byli świadkami i uczestnikami postępującego wyścigu technologicznego – upowszechnienia internetu, coraz bardziej zaawansowanych urządzeń, co za tym idzie także e-zakupów. Dziś, jako kierownicy i menedżerowie, są otwarci na innowacje i oczekują w swoich miejscach zatrudnienia dostępu do możliwości, jakie dają nowe technologie. A to otwiera nowe perspektywy dla automatyzacji kanałów zakupowych czy sprzedażowych i rozwoju B2B e-commerce – ocenia Piotr Matysik prezes zarządu Marketplanet.
Cały tekst jest dostępny pod linkiem
Raport można pobrać tu.