Uczyń zakupy generatorem wartości w firmie

Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia

W ferworze walki o wyniki firmy, marże na sprzedaży, walkę z kryzysem – warto znaleźć chwilę na lekturę wyników badania przeprowadzonego ostatnio przez IBM i zobaczyć zakupy, jako obszar generujący wartość dla firmy.  Może warto od dziś zmienić organizację, aby dodać sobie dodatkowe punkty marży czy dostarczyć więcej zysku zmieniając obszar zakupów – raport z badania podpowiada najlepsze praktyki stosowane przez najlepszych.

Organizacja zakupowa  generatorem zysku

Zarejestruj się, aby zobaczyć pełną treść

To całkowicie darmowe, wystarczy wpisać swój adres email.

Loading...

Dziś wyniki przedsiębiorstwa są wspierane przez  właściwego CPO, organizację zakupową, świadomość odnośnie optymalnego procesu i właściwych narzędzi. W Polsce poziom CPO, jako członka zarządu to rzadkość, rzekłbym perełka zwłaszcza wśród średnich przedsiębiorstw, dzisiaj w Polsce rolę CPO pełni dyrektor zakupów, a nie rzadko kierownik działu zaopatrzenia. Patrząc na rynek, zmienia się podejście do zakupów jako czynności administracyjno-procesowej – idziemy w dobrym kierunku, wskazanym przez najlepsze firmy, co potwierdza raport – świadomości funkcji i zadań jednostki zakupowej. A co za tym idzie, świadomość analityki zakupowej, współpracy wewnątrz i na zewnątrz, szybkiego dostosowania do zmiany warunków rynkowych, właściwie dobranych dostawców/partnerów – wyniki badania zdecydowanie potwierdzają że „świadome zakupowo” organizacje wygrywają dziś na rynku, generując przewagę.

Kluczowe obszary i narzędzie

Działania zakupów w zakresie minimalizacji ryzyka, budowy współpracy z kluczowymi dostawcami, właściwy wybór dostawców, optymalizacja wydatkowania środków to kluczowe kwestie – potwierdzają to wyniki raportu. Całość poparta właściwym podejściem do promowania talentów i rekrutowania ludzi z potencjałem.

Jeszcze jeden czynnik, o którym warto wspomnieć (potwierdzają to wyniki badania) najlepsi wykorzystują do generowania wartości systemy wsparcia, w zakresie współpracy i oceny dostawców, wsparcia sourcingu, pogłębionej analityki wydatków. Wyniki pokazują, że w zakresie systemów wspierających CPO szukają dziś: narzędzi w zakresie poszukiwania informacji o dostawcach, oceny dostawców oraz przede wszystkim „pulpitów managerskich”, które dostarczają właściwe dane ( podkreślić warto tu słowo właściwych) do podejmowania decyzji.

1 złotówka zaoszczędzona –  dodatkowa złotówka zysku

Panowie i Panie, managerowie wysokiego szczebla, warto zapoznać się z wynikami badania i może już dziś podjąć decyzję o powołaniu jednostki zakupowej, znalezieniu właściwych ludzi w obszarze generowania dodatkowych punktów wyniku firmy. Kłania się tu zasada złotówki zaoszczędzonej, która bezpośrednio dodaje do zysku firmy 1 zł, aby to odkryć nie potrzeba badań, badania potrafią nam to wszystkim uświadomić raz jeszcze, a może tylko przypomnieć. Są miliony do zaoszczędzenia i warto zatrudnić do pomocy konsultanta, aby nam to nie tylko uświadomił, ale przede wszystkim szybko wdrożył, aby już dziś mieć najlepsze rozwiązania na pokładzie, pracujące na wynik.

0 Shares:
Może Cię zainteresować