Jak wdrożyć i wykorzystać e-Commerce B2B w zakupach w swojej firmie?

Blog Zakupy B2B Jak wdrożyć i wykorzystać e-Commerce B2B w zakupach w swojej firmie

Kolejny odcinek Akademii e-Zakupów dotyczył możliwości e-Commerce w obszarze zakupów. Nasi eksperci rozmawiali o tym doborze kanałów zakupowych, relacji między branżą a e-Commerce B2B, a także o obawach związanych z tym kanałem zakupów i sposobach eliminacji tych ograniczeń.


Z webinaru dowiesz się:

  • jak dobrać kanały zakupowe
  • dlaczego firmy rezygnują z kanałów e-Commerce B2B
  • jakie możliwości daje e-Commerce B2B
  • jak wykorzystać e-Commerce B2B w swojej firmie

Nagranie jest dostępne na naszym kanale YouTube:

E-Commerce B2B jako nowy kanał zakupowy w firmie

Zarejestruj się, aby zobaczyć pełną treść

To całkowicie darmowe, wystarczy wpisać swój adres email.

Loading...

Kanał zakupowy jest terminem z logistyki zakupów. Oznacza jeden ze scenariuszy realizacji procesu zakupowego, zależny od sposobu realizacji funkcji biznesowych[i]. Nowych kanałów zakupowych poszukuje się np. aby skrócić czas reakcji na zgłaszane potrzeby zakupowe, podnieść ich wydajność, szybkość lub mobilność.

E-Commerce B2B to w dużym uproszczeniu zakupy online, oparte na komunikacji elektronicznej i realizowane z pomocą narzędzi wykorzystujących technologie Internetowe. Brzmi bardzo zwyczajnie, jednak jak się okazuje nie dla wszystkich. O ile w życiu prywatnych kupujemy online już dość długo i nie jest to uważane za coś nowego, to w sferze biznesowej zakupy internetowe zyskały dopiero w okresie pandemii, która niejako je wymusiła. Ta zmiana zwyczajów z nami pozostała i obecnie kanał e-Commerce B2B jest wybierany coraz częściej przez kupujących.

Obawy związane z e-Commerce B2B i jak na nie odpowiadać

W badaniu przeprowadzonym przez Marketplanet w 2022 roku wskazano, dlaczego przedsiębiorcy nie wykorzystują możliwości e-Commerce B2B w zakupach firmowych. Głównymi powodami były:

  • Brak precyzyjnego opisu produktów (27% ankietowanych),
  • Nieposiadanie firmowej karty kredytowej (23% ankietowanych),
  • Zbyt wiele czasu potrzebnego na wyszukiwanie przedmiotu zakupu (23% ankietowanych).

O ile na brak karty płatniczej nie mamy wpływu, to dostawcy bardzo łatwo mogą zniwelować pierwszą i trzecią z wymienionych barier, ponieważ wprost wynikają one z ich działań. Pomocą dla sprzedających są profesjonalne rozwiązania typu marketplace, w których o optymalizację wyszukiwarki dba dostawca, który wspiera także łatwość i precyzję opisu produktów.

Przykładem rozwiązania, które ułatwia sprzedawanie i kupowanie są eKatalogi OnePlace.  

Więcej na temat tego jak kupują i sprzedają polskie firmy dowiesz się z naszego raportu “Rynek e-commerce B2B w Polsce. Jak kupują i sprzedają firmy w Polsce?, który możesz pobrać tu.

Pobierz naszego e-booka „Jak wykorzystać e-Commerce B2B w zakupach w swojej firmie?”


[i] E-book Marketplanet „Jak wykorzystać e-Commerce B2B w zakupach w swojej firmie?”

0 Shares:
Może Cię zainteresować