Podpis elektroniczny w biznesie – Procurement Influencers Talks (odc.9)

Podpis elektroniczny w biznesie

Od 1 lipca 2016 roku w Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie eIDAS, czyli electronic IDentification, Authentication and Trust Services w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym. To był punkt zwrotny w obszarze identyfikacji elektronicznej, który znacząco przyspieszył wdrażanie podpisów elektronicznych w całej Europie, także w Polsce.

W kolejnym spotkaniu z cyklu Procurement Influencers Talks gościem Piotra Kalińskiego z Marketplanet był Jack Piekarski – Co-Founder SIGNIUS. Rozmowa dotyczyła szeroko pojętych form identyfikacji oraz podpisu elektronicznego.

Z webinarium dowiesz się:


  • Jak wygląda rynek europejskich podpisów elektronicznych
  • Jakie możliwości daje rozporządzenie eIDAS
  • Do czego można wykorzystać podpis elektroniczny w firmie
  • Jaka jest różnica między pieczęcią elektroniczną a podpisem elektronicznym
  • Jak funkcjonuje podpis elektroniczny w biznesie międzynarodowym
  • Jak szybko uzyskać podpis elektroniczny

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy. Całość jest dostępna na naszym kanale YouTube:

Czy podpis elektroniczny jest niezbędny w firmie?

Zarejestruj się, aby zobaczyć pełną treść

To całkowicie darmowe, wystarczy wpisać swój adres email.

Loading...

Wiele firm dąży w kierunku paperless, w związku z czym podpis elektroniczny staje się kluczowym narzędziem używanym przez przedsiębiorców. Przykładów zastosowania jest oczywiście wiele, jednym z najczęstszych i najbardziej powszechnych są umowy, które podpisywane są zazwyczaj przez dwie strony. Dostępność podpisów elektronicznych znacząco ułatwia i przyspiesza proces obsługi takich dokumentów – nie trzeba wysyłać ich pocztą lub kurierem. Dotyczy to zarówno transakcji krajowych, jak i międzynarodowych.

Gość spotkania, na przykładzie firmy SIGNIUS wyjaśnił, jak wygląda uzyskanie podpisu elektronicznego. „U nas jest oczywiście bardzo łatwo” – powiedział Jack Piekarski, odpowiadając na pytanie, czy zdobycie podpisu elektronicznego jest trudne i jest barierą dla osób, które takiego podpisu nie mają. To potwierdza zachodzące w biznesie zmiany, które idąc za potrzebami przedsiębiorców, uławiają im prowadzenie biznesu online – a posiadanie podpisu elektronicznego bez wątpienia jest ważnym aspektem takiej działalności. Warto mieć także na uwadze to, że wykorzystanie podpisu elektronicznego może korzystanie wpłynąć na sprzedaż i zawieranie umów z klientami.

Dzięki współpracy Marketplanet OnePlace i SIGNIUS zakładając bezpłatne konto można uzyskać 10 podpisów zaawanasowanych w prezencie – wystarczy zarejestrować się na platformie SIGNIUS Professional przez stronę: www.signius.pl

Firmy zainteresowane bezpłatną konsultacją z zakresu podpisów elektronicznych oraz DEMO platformy, zapraszamy do bezpośrednio kontaktu z SIGNIUS: [email protected]

1 Shares:
Może Cię zainteresować