Często mówimy o procesie zakupowym, jednak nie zawsze identyfikujemy jego obecną złożoność oraz drogę rozwoju jaką przeszedł w ostatnich dekadach.
Dlatego warto w kontekście zmian, jakie zaszły w obszarze zakupów poznać obecne podejście do procesu, do stawianych wyzwań oraz reorientacji roli zaopatrzenia z czysto operacyjnej do bardziej zaawansowanej, bo skupiającej się w znacznej mierze na strategii pozyskiwania źródeł zaopatrzenia oraz optymalizacji kosztu zakupu.
- Nowe zadania i role w organizacji są powiązane ze zmianą podejścia do organizacji struktur zakupowych w firmach.
- Często są one elementem wielu kluczowych strategii całej firmy, co kompletnie zmienia usytuowanie i znaczenie tych służb w przedsiębiorstwie.
- Warto poznać trendy tych przemian, zdobyć wiedzę dla świeżej oceny naszej organizacji, by podjąć jakiekolwiek działania.
Może w pierwszej kolejności należy dokonać przeglądu tego, co jest obecnie. Zbadać efektywności, zdefiniować wnioski i wreszcie – podjąć ryzyko przebudowy organizacji.
Dobrym sposobem dla rozpoczęcia tej drogi jest skorzystanie z dostępnych dedykowanych szkoleń. Warto sięgać po doświadczenia innych firm, które od wielu lat razem ze swoimi Klientami dokonywali trudnej drogi przebudowy procesów i organizacji.
Marketplanet od 2001 roku angażuje się w implementację nowoczesnych narzędzi oraz budowę efektywnych procesów zakupów. Swoje doświadczenia czerpie ze ścisłej współpracy z czołowymi firmami w Polsce, które wiele lat temu podjęły wysiłek w zakresie przebudowy swojego biznesu w obszarze zakupów. Punktem odniesienia dla tych zmian były bez wątpienia doświadczenia, metodyki i narzędzia stosowane w krajach będących w czołówce innowacyjności w tym zakresie.
Dlatego rekomendujemy pakiet pierwszych szkoleń prowadzonych w trybie online.
Zakres tematyczny zamieszczamy poniżej:
PROCES ZAKUPOWY I NARZĘDZIA WSPARCIA
PROCES ZAKUPOWY I NARZĘDZIA WSPARCIA
• Proces zakupowy: fazy procesu, procesy i procedury zakupowe
• Ewolucja zakupów
• Sourcing a procurement
• Modele organizacji zakupów
• Narzędzia w procesie zakupowym
• Sposoby i zasady komunikacji z dostawcami i klientami wewnętrznymi
ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI
Współpraca z dostawcą
• Pozycja nabywcy i pozycja dostawcy
• Kwalifikacja dostawców
• Jakość w ocenie dostawców
• Ocena (ewaluacja) dostawców
• Narzędzia dla oceny i kwalifikacji dostawców
• Umowy
ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ ZAKUPOWĄ i STRATEGIE ZAKUPOWE
• Czym jest kategoria zakupowa i czemu służy
• Filary zarządzania kategorią asortymentową
• Proces zarządzania kategorią asortymentową
• Fundamenty zarządzania kategorią
• Korzyści wynikające ze stosowania kategorii zakupowych
W NAJBLIŻSZYM CZASIE ZAPRASZAMY NA POWYŻSZE SZKOLENIA,
jak również w wybranym terminie na:
NEGOCJACJE I MODELE KOSZTOWE,
KWALIFIKOWANA BAZA DOSTAWCÓW ORAZ OCENA DOSTAW,
ANALIZA WYDATKÓW I BADANIE POTRZEB,
DIGITALIZACJA PROCESÓW ZAOPATRZENIA,
BUDOWANIE POTENCJAŁU KOMPETENCYJNEGO ZESPOŁU ZAKUPÓW,
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W ZAKUPACH…i wiele innych.
Gorąco zachęcamy również do kompleksowego, zamkniętego cyklu szkoleniowego, składającego się z 6 modułów:
CERTYFIKOWANY MANAGER ds. ZAKUPÓW
► Realizujemy szkolenia w formule online, e-learning oraz stacjonarne.
Pozostałe szczegóły oraz link do rejestracji swojego uczestnictwa w szkoleniu znajdziecie Państwo pod adresem: https://promo.marketplanet.pl/szkolenia
Serdecznie zapraszamy!