AKADEMIA ZAKUPOWA MARKETPLANET [cykl spotkań online]

akademia zakupowa
akademia zakupowa

Zakończyliśmy pierwszy cykl otwartych spotkań edukacyjnych w obszarze procesów zakupowych oraz Purchase to Pay (P2P). Trzynaście spotkań, ponad półtora tysiąca słuchaczy, a w planach już kolejny cykl Akademii w nieco odświeżonej formule. Szczegółami podzielimy się niebawem.
Przypominamy, że Akademia Zakupowa Marketplanet jest adresowana do wszystkich zainteresowanych procesem zakupowym w firmie, do specjalistów w działach zakupów, księgowości, zobowiązań, budżetowania i kontrolingu. Dedykowana jest wszystkim entuzjastom zakupów B2B. Dzielimy się wiedzą i naszym 19-letnim doświadczeniem w obszarze zakupów.
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami z trzynastu spotkań naszej Akademii.


  • Naszym wyróżnikiem na rynku zawsze była kompleksowość świadczonych usług, od analizy stanu obecnego procesów i organizacji, po wdrażanie narzędzi oraz wsparcie zarządzania zmianą w organizacji. Działając na wielu rynkach w zakresie kompleksowego wsparcia, zarówno w obszarze doradztwa, jak i dostarczania narzędzi IT zgromadziliśmy szereg doświadczeń, którymi chcemy się z Państwem podzielić.
  • Akademia to czwartkowe spotkania online – których zakres i tematykę pragniemy tworzyć wspólnie z Państwem, stąd zachęcamy do uczestnictwa i zgłaszania tematów, które Państwa zdaniem należy podjąć w ramach kolejnych spotkań.
  • Zachęcamy do odwiedzenia strony  Akademii Zakupowej,
    na której znajdą Państwo pełny program naszych czwartkowych spotkań.
  • Pragniemy tworzyć zakres i tematykę Akademii wspólnie z Państwem, stąd zachęcamy do uczestnictwa i zgłaszania tematów, które Państwa zdaniem należy podjąć w ramach kolejnych czwartkowych spotkań.
  • Poniżej przedstawiamy podsumowanie z dotychczasowych spotkań Akademii wraz z nagraniami oraz już teraz serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w kolejnym, odświeżonym cyklu Akademii, o którym poinformujemy niebawem.

PROCES ZAKUPOWY DZIŚ I JUTRO

Cykl spotkań w ramach Akademii Zakupowej Marketplanet został zainaugurowany rozmową dotyczącą procesów zakupowych i możliwości wykorzystania działań w ramach poszczególnych elementów procesów w nowej rzeczywistości. 

  • Dyskutowaliśmy o roli zakupów w organizacji i ich efektywności;
  • Opowiadaliśmy o zamkniętym cyklu zakupowym i narzędziach.

PROJEKT TRANSFORMACJI CYFROWEJ W ZAKUPACH – JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ

Podczas drugiego spotkania Akademii opowiadaliśmy o tym czym jest transformacja cyfrowa w zakupach.

  • Jak sprawdzić czy Twój proces zakupowy jest gotowy na zmiany?
  • Czy można procesy przenieść 1:1 do świata cyfrowego?
  • Jak przygotować się do transformacji, od czego zacząć?

ROLA DZIAŁU ZAKUPÓW – ewolucja funkcji zakupów, modele organizacji zakupów

W trakcie kolejnego spotkania Akademii odnieśliśmy się do roli, jaką powinny pełnić w organizacjach działy zakupów.

  • Wskazaliśmy jak zbadać obecny stan rozwoju naszej organizacji zakupów;
  • Opowiedzieliśmy jakie modele organizacji funkcjonują oraz jak praktycznie podejść do zmian w obszarze organizacji zakupowej.

NARZĘDZIA WSPARCIA ZAKUPÓW strategicznych i operacyjnych

Podczas czwartego spotkania Akademii:

  • Omówiliśmy wybrane metody i techniki realizacji procesów strategicznych i operacyjnych;
  • Przedstawiliśmy przykłady zastosowania;
  • Pokazaliśmy jak narzędzia informatyczne mogą wspierać poszczególne obszary.  

ANALIZA POTRZEB ZAKUPOWYCH jako element budowy strategii zakupu

W trakcie piątego spotkania Akademii opowiedzieliśmy jak:

  • Przeprowadzić analizę potrzeb;
  • Angażować poszczególnych interesariuszy w organizacji (mapa interesariuszy);
  • Definiować wymagania, aby zapewnić konkurencyjność ofert – właściwie zwymiarować wymagania i przedstawić je w formie specyfikacji/treści zapytania.

ZARZĄDZANIE BAZĄ DOSTAWCÓW – kwalifikacja i ocena dostawcy

Podczas tego spotkania przedstawiliśmy:

  • W jaki sposób dokonać analizy rynku dostawców i ocenić jego konkurencyjność;
  • Jak realnie zbadać naszą pozycję jako kupującego z perspektywy dostawcy;
  • Czym jest kwalifikacja dostawców i jakich aspektów powinna dotyczyć;
  • Dlaczego warto prowadzić ocenę dostawcy w kontekście realizowanego kontraktu
    i dostaw.

Podstawowe elementy budowy STRATEGII OBSZARU ZAKUPÓW, bez których zakupy to tylko funkcja wspierająca

Podczas siódmego spotkania omawialiśmy:

  • Czym jest strategia zakupów i jakie są jej stałe elementy;
  • Dlaczego powinniśmy różnicować stopień zaawansowania strategii;
  • Czym jest profilowanie strategii oraz na czym powinno się opierać;
  • Czy strategia w zakupach nie jest określeniem na wyrost.

KATEGORYZACJA ZAKUPOWA jako podstawa strategicznego zarządzania zakupami

W trakcie ósmego spotkania opowiadaliśmy:

  • Czym są kategorie asortymentowe i dlaczego stanowią istotną bazę zarządzania zakupami;
  • W jaki sposób kategorie zakupowe wspierają nas w budowaniu strategii zakupowych;
  • Na jakie czynniki zwrócić uwagę budując system kategoryzacji.

TCO w praktyce – jak przygotować organizację do wdrożenia TCO

Podczas dziewiątego spotkania Akademii Zakupowej Marketplanet poruszyliśmy kwestie związane z TCO – całkowitym kosztem posiadania:

  • TCO jako metoda analizy całkowitych kosztów nabycia i posiadania danego dobra, usługi, realizacji projektu;
  • TCO – dlaczego warto wdrożyć, korzyści i elementy wdrożenia;
  • Stosowanie metodyki TCO jako elementu racjonalizacji podejmowanych decyzji zakupowych, poszerzania wiedzy o asortymencie.

KONKURS
Podczas tego spotkania ogłosiliśmy konkurs!
Sprawdź swoją wiedzę i WYGRAJ diagnozę organizacji zakupowej w 6 obszarach.
Spośród wszystkich Uczestników dziewiątego spotkania Akademii Zakupowej Marketplanet biorących udział w konkursie, wylosowane zostaną 3 osoby (firmy), którym zaproponujemy nieodpłatną usługę.
(więcej informacji tutaj: https://pi.marketplanet.pl/?p=3617).
Wystarczyło być z nami w czwartek, 9 lipca o g. 11:00 i odpowiedzieć poprawnie na kilka pytań z zakresu naszej Akademii. Rozstrzygnięcie konkursu już 16 lipca o g.11:00, podczas 10. spotkania Akademii.

Organizacja Zakupowa – projekty transformacji zakupów

Tym razem, podczas dziesiątego spotkania Akademii Zakupowej Marketplanet wspólnie dyskutowaliśmy o:

  • Znaczeniu pozycji organizacji zakupowej w firmie i jej przywództwie w kreowaniu wartości dodanej w biznesie;
  • Sposobach oceny stanu dojrzałości naszej organizacji zakupowej;
  • Wyznaczaniu kierunków zmian w poszczególnych obszarach działań zakupowych;
  • Przykładach transformacji organizacji zakupowej.

e-Procurement, e-katalogi – jako narzędzie automatyzacji zakupów operacyjnych

Podczas jedenastego spotkania Akademii Zakupowej Marketplanet:

  • Opowiedzieliśmy czym jest e-procurement w praktyce operacyjnych działań zakupowych w organizacji;
  • Wskazaliśmy jakie korzyści biznesowe czerpie organizacja z szerokiej implementacji e-procurementu w firmie;
  • POKAZALIŚMY e-katalog – co może być źródłem kontentu katalogowego w praktyce, jakie cele realizujemy wykorzystując go do opracowywania zapotrzebowań i zamówień;
  • Przedstawiliśmy w jaki sposób e-katalog wspiera standaryzację kupowanych asortymentów w firmie;
  • Podzieliliśmy się przykładami i doświadczeniem z użytkowania e-procurementu w dużej organizacji.

Skuteczne zarządzanie kontraktami

Podczas dwunastego spotkania opowiedzieliśmy, a także pokazaliśmy:

  • Jakie funkcje pełni moduł umów w zakresach: pracy nad dokumentem, zbierania opinii oraz akceptacji uzgodnionej treści
  • Jak zarządzać publikacją zawartości kontraktu dla organizacji, jak monitorować kluczowe parametry umowy podczas jej obowiązywania oraz limit wykorzystania
  • W jaki sposób moduł umów wspiera sterowanie parametrami zawieranych transakcji zakupowych w tle bez udziału operatora

e-faktura – jak zorganizować zarządzanie procesem rozliczeń zakupów

Podczas ostatniego spotkania pierwszego cyku Akademii przedstawiliśmy:

  • Dlaczego warto prowadzić wczesną dekretację księgową zamówień w kontekście uproszczenia przetwarzania faktur
  • Jak wygląda kompletny ekosystem rozwiązań e-Procurement: e-Zapotrzebowanie, e-Zamówienie, e-Potwierdzenie dostawy, e-Faktura, 
  • Jak podnieść szybkość i efektywność obiegu dokumentów z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych,
  • Jakie korzyści i oszczędności generuje elektroniczna komunikacja z dostawcami.

    Nie zabrakło też:
  • 👉 Live demo rozwiązań Marketplanet w zakresie rozliczania faktur.

Już teraz serdecznie zapraszamy na kolejny cykl Akademii w nowej formule.
Dzielimy się z Państwem na bieżąco naszą wiedzą i doświadczeniem w obszarze zakupów – dlatego też zachęcamy do potwierdzenia danych do pozostania z nami w kontakcie, jak również wysłania zaproszenia na kolejny cykl Akademii: potwierdź dane


11 Shares:
Może Cię zainteresować