Część swoich postępowań prowadzisz już drogą elektroniczną? Ale czy na pewno jesteś przygotowany/a do pracy zdalnej i całkowitej elektronizacji?
- Zebraliśmy najlepsze praktyki pracy zdalnej – co robić, a czego nie, aby w pełni elektronicznie realizować zamówienia publiczne;
- Jak usprawnić codzienną pracę w jednostce.
Minister zdrowia Adam Niedzielski zapowiedział wydanie w najbliższych dniach [styczeń 2022 roku] rozporządzenia wprowadzającego obowiązek pracy zdalnej w administracji publicznej w związku z szybkim wzrostem liczby nowych zakażeń wirusem COVID-19.
W zaistniałej sytuacji, gdzie każdy z nas doświadcza konieczności pracy zdalnej chcielibyśmy podzielić się z Państwem doświadczeniem naszych użytkowników, dla których elektroniczne zbieranie ofert oraz możliwość pracy zdalnej i zdalnego dostępu do dokumentacji to codzienność.
W opracowanym materiale zawarliśmy listę rzeczy, które należy zrobić, a które nie, aby:
- zadbać o to, żeby wszyscy mogli pracować zdalnie np. w pełni elektronicznie prowadzić postępowania; zapewnić dostęp do całej dokumentacji postępowania;
- umożliwić generowanie wszystkich dokumentów w oparciu o dane z systemu z wykorzystaniem wzorów przygotowanych przez specjalistów Pzp;
- rejestrować umowy oraz zarządzać nimi bezpośrednio w systemie (monitoring budżetów, terminów itd);
- sprawnie podpisywać dokumenty i zapewnić do nich bezpośredni dostęp – sprawdź, gdzie możesz wykorzystać podpis elektroniczny, a gdzie akceptację bezpośrednio w systemie;
- przygotować plan postępowań na 2022 rok bezpośrednio w aplikacji udostępniając system wszystkim jednostkom merytorycznym i uruchamiając ścieżki akceptacji w systemie;
- zebrać dane i przygotować raporty corocznej sprawozdawczości;
- usprawnić swoją pracę poprzez automatyzację powtarzalnych czynności;
- zadbać o bezpieczeństwo danych;
- oraz zadbać o zdrowie oraz bezpieczeństwo Twoje, Twojego zespołu i Wykonawców
Zapraszamy do lektury!