Akademia e-Zakupów to cykl spotkań tematycznych online, w trakcie których pokażemy kluczowe zagadnienia związane z wykorzystaniem narzędzi IT do wsparcia zakupów. Będzie praktycznie i konkretnie. Każde spotkanie to pół godziny dyskusji na temat wsparcia konkretnego wyzwania biznesowego systemem IT.
Plan Akademii E-Zakupów:
Obejrzyj nagrania z poprzednich spotkań z cyklu Akademia e-Zakupów
15.12.2021 – Jak podsumować rok w swojej organizacji zakupowej – wykorzystaj sprawdzone rozwiązania
- Jak dokonać przeglądu efektywności procesów w swojej organizacji zakupowej
- Dlaczego tak ważne są działania analityczne i korygujące w zakupach B2B
- Jakie są sprawdzone narzędzia na zwiększenie efektywności w zakupach B2B
- Czy pandemia zmieniła postrzeganie digitalizacji procesów
- Jakie jest 6 sześć kroków skutecznej analizy weryfikacji wydatków
1.12.2021 – System zakupowy z perspektywy zarządu
- Jakie informacje zarządcze daje system zakupowy
- Jak system zakupowy pomaga w ograniczeniu ryzyk biznesowych
- Jak wygląda dashboard managerski – czyli co widzą managerowie wyższego szczebla o prowadzonych procesach zakupowych i zaciąganych zobowiązaniach
- Jaki jest rachunek korzyści
10.11.2021 – Zakupy w chmurze – gotowe rozwiązania dla firm, oszczędności od zaraz
- Nowe podejście do udostępnienia profesjonalnych narzędzi wspierających firmy
- Czas pracuje na Twój sukces, czy warto wikłać się w dedykowane rozwiązania
- Road mapa dojścia do pełnego wykorzystania potencjału rozwiązań w chmurze
- Koncentracja na Twoim biznesie (model korzyści – zarządcze, finansowe procesowe)
27.10.2021 – Jak przekonać swojego szefa do zakupu systemu zakupowego
- Czy system zakupowy to dodatek czy uzupełnienie
- Jakie elementy rozszerza platforma zakupowa
- Co składa się na system zakupowy na przykładzie
- Jakie korzyści przynosi platforma zakupowa z perspektywy zarządzających firmą – czyli jak rozmawiać ze swoim szefem
6.10.2021 – Jak skutecznie wdrożyć e-fakturę – poznaj korzyści, wyeliminuj ryzyka
- Jak zmniejszyć koszty przetwarzania dokumentów
- Jaki jest wymagany kierunek zmian w obsłudze dokumentów
- Ryzyka automatyzacji przetwarzania faktur, perspektywa ich ograniczenia
- Przykładowy scenariusz przetwarzania faktur w systemie Marketplanet
22.09.2021 – Jak nie dewastować rynku dostawców (dobór kryteriów oceny, narzędzi, specyfika rynku)
Z webinarium dowiesz się:
- Jakie jest znaczenie konkurencji wśród dostawców dla kupujących
- Jakie sytuacje biznesowe skutkują załamaniem rynku dostawców
- Jak wygląda wybór dostawców w procesach negocjacji z wykorzystaniem narzędzi IT – na przykładzie
- Jakie są konsekwencje toksycznej strategii współpracy z dostawcami, czego unikać w relacjach z Dostawcami
08.09.2021 – E-aukcja w procesie negocjacji, czyli jak zbudować strategię zakupową z wykorzystaniem aukcji elektronicznej
Z webinarium dowiesz się:
- Dlaczego zakup wymaga przemyślenia stosownej strategii w tym strategii aukcyjnej
- Jakie stosować kryteria doboru strategii aukcji w relacji do przedmiotu aukcji i rynku dostawców
- Czy porażka aukcyjna powinna zniechęcać czy zachęcać do doskonalenia strategii
- Przykład zaawansowanej strategii aukcyjnej opartej o TCO w systemie Marketplanet
- Rozstrzygnięcie aukcji i konsekwencje, rekomendacje i dobre praktyki
4.08.2021 – Kanały zakupowe źródłem oszczędności kosztowych i procesowych
Z webinarium dowiesz się:
- Czym są kanały zakupowe i po co je stosujemy
- W jaki sposób różnicować obieg zapotrzebowania w zależności od kategorii, wolumenu, MPK
- Jak skrócić czas na dokonanie i rozliczenie zakupu
- Kanały zakupowe na przykładzie systemu e-procurement
- Jakie są korzyści wynikające z podziału zakupów na kanały zakupowe
28.07.2021 – Jak przyśpieszyć cykl zakupowy, czyli ekspresem od potrzeby do zamówienia
Z webinarium dowiesz się:
- Jaki jest koszt cyklu zakupowego
- Jak skutecznie redukować koszty cyklu
- Elektroniczna komunikacja z dostawcami istotnym elementem cyklu zakupowego
- Jak w trzech krokach: zbadać rynek, wybrać dostawcę i złożyć zamówienie w systemie
- Jakie są korzyści ze zwiększenia mobilności cyklu zakupowego
21.07.2021 – B2C dźwignią rozwoju e-commerce B2B
Z webinarium dowiesz się:
- Powody zmiany podejścia użytkowników do e-sklepu
- Dlaczego zakupy korporacyjne wymagają implementacji e-sklepu
- W jaki sposób e-sklep pomaga w automatyzacji wielu procesów w firmie
- Prezentacja e-sklepu w systemie MP ze wskazaniem na aspekty automatyzacji procesu
- Korzyści zarządcze i analityczne z implementacji e-sklepu (unikanie Maverick Buying)
14.07.2021 – Jak szybko można wdrożyć e-katalog w firmie
Z webinarium dowiesz się:
- Jakie funkcje może spełniać e-katalog w firmie
- Dlaczego warto wdrażać e-katalogi w Organizacji nie tylko w odniesieniu do zakupów
- Prostota przygotowanie e-katalogu w systemie
- E-katalog w systemie, zarządzanie informacją i jej zakresem
- Transakcyjny i informacyjny aspekt e-katalogu
7.07.2021 – Cykl życia umowy a e-umowa
Z webinarium dowiesz się:
- Czym jest cykl życia umowy, oraz jakie ma znaczenie dla prowadzonego biznesu
- W jaki sposób standaryzacja zapisów kontraktowych pomaga w ograniczaniu ryzyk współpracy
- W jaki sposób standaryzacja ogranicza koszty operacyjne firmy
- Jak w praktyce realizować zarządzanie kontraktem z wykorzystaniem systemu
- E-umowa w praktyce
30.06.2021 – Czy standaryzacja kontraktów się opłaca
Z webinarium dowiesz się:
- W jaki sposób standaryzacja zapisów kontraktowych pomaga ograniczaniu ryzyk współpracy
- W jaki sposób standaryzacja ogranicza koszty operacyjne firmy
- Jak w praktyce realizować zarządzanie kontraktem z wykorzystaniem systemu
- Metryka kontraktu i jej znaczenie dla automatyzacji procesu zakupowego na przykładzie
23.06.2021 – E-aukcje a rynek oferentów – poznaj główne wyzwania
Z webinarium dowiesz się:
- Jak specyfika rynku wpływa na warunki negocjowania w tym poprzez e-aukcje
- W jaki sposób motywować oferentów do udziału w e-negocjacjach
- Jak sprostać wyzwaniom w e-negocjacjach
- Prezentacja panelu aukcji po stronie organizatora i oferenta
- Komunikacja z oferentami i rozstrzygnięcie aukcji
16.06.2021 – E-negocjacje, czy są naprawdę trudne?
Z webinarium dowiesz się:
- Co zyskujemy w e-negocjacjach
- W jaki sposób korzystać z narzędzi wsparcia, gdzie użytkownicy dostrzegają trudności
- Prosty mechanizm łączenia wielu mechanizmów, e-negocjacji
- Jak w systemie wyglądają e-negocjacje
9.06.2021 – Automatyzacja oceny TCO w e-narzędziach
Z webinarium dowiesz się:
- Dlaczego warto stosować metodę TCO w ocenie ofert dostawców
- Jak poszukiwać w firmie sojuszników dla stosowania metody TCO w codziennej praktyce oraz jakie korzyści osiągamy
- Czy każda oferta może być poddana rozszerzonej ocenie TCO
- W jaki sposób można praktycznie zrealizować scenariusz badania TCO z wykorzystaniem narzędzi RFI
2.06. 2021 – Jak efektywnie badać rynek i rozwijać bazę dostawców
Z webinarium dowiesz się:
- Dlaczego warto stosować systemowe podejście do badania rynku
- W jaki sposób badanie rynku przekształcić we wstępną kwalifikację dostawców
- W jaki sposób zbudować formularz badania rynku z elementami strategii kwalifikacji wstępnej
- w jaki sposób porównywać uzyskane informacje w oparciu o stosowane narzędzia oceny w ramach RFx
- Korzyści z badania rynku z wykorzystaniem narzędzi