Co czeka zakupy firmowe i zamówienia publiczne w najbliższej przyszłości – relacja ze spotkania Positive.Procurement

Positive.Procurement to branżowa konferencja zorganizowana przez Marketplanet i Proebiz 3 listopada 2022 r. w Warszawie, poświęcona zakupom B2B oraz zamówieniom publicznym. Podczas wydarzenia czołowi eksperci rynku dzielili się wiedzą i debatowali na temat przyszłości zakupów, nowych technologiach oraz najlepszych praktykach.

Po krótkim przywitaniu zgromadzonych ekspertów i gości przez współgospodarzy wydarzenia – Piotr Matysik, Prezes Marketplanet i Milan Kaplan, Prezes Proebiz, rozpoczęła się część zasadnicza.

Pierwsza sekcja konferencji dotyczyła przyszłości procurementu B2B i PZP. Na scenie pojawił się Mateusz Bartosiewicz – Trener i Doradca ds. Regulaminów Zakupowych, który mówił o elektronizacji zamówień wobec zmieniającego się rynku. Na przykładzie trzech gmin: Starachowic, Pucka i Płocka pokazywał, jakie realne korzyści przynoszą wprowadzone przez nie procesy elektronizacji zamówień na konkretnych przykładach.

Druga prezentacja dotyczyła możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja w zakupach. Mateusz Borowiecki, Managing Director w OptiBuy i Jacek Trojanowski, R&D Team Leader, Data Scientist w OptiBuy prezentowali możliwości swojego autorskiego narzędzia SpendBOT.  

Pierwszą część konferencji kończyła Magdalena Szmalec – Business Director w Marketplanet. Podczas swojego wystąpienia opowiadała o przewidywaniach dotyczących przyszłości ekosystemu zakupowego – od strony technologii, biznesu i jego otoczenia.

Po krótkiej przerwie kawowej rozpoczęła się druga część sekcji poświęconej przyszłości procurementu w firmach oraz przyszłości zamówień publicznych. Milan Kaplan, CEO Proebiz podjął się próby prognozy zmian, jakie czekają usługi i narzędzia w środowisku eProcurement w najbliższych latach.

Następnie Łukasz Mazurowski, Managing Partner w Profitia zaprezentował swoje spojrzenie na przyszłość e-zakupów B2B. Wśród szans i wyzwań stojących przed tym sektorem wspomniał m.in. o nowych technologiach, pozwalających na dokonywanie dokładnych analiz dostępnych danych i opracowywanie prognoz wspierających obszar zakupowy.

Z kolei na zamówieniach publicznych w swoim wystąpieniu skupiła się Anna Serpina-Forkasiewicz – Prezes Portalu PZP. Opowiadała o kluczowych wyzwaniach stojących przed systemem aukcji elektronicznych w zamówieniach publicznych, wskazując na niezbędne zmiany.

Po przerwie na lunch i kuluarowych rozmowach, na scenie pojawili się Hubert Nowak, Prezes Urzędu Zamówień Publicznych oraz Piotr Kaliński, Członek Zarządu i Head of OnePlace w Marketplanet. Goście mieli okazję wysłuchać ciekawej dyskusji na temat najważniejszych, pozytywnych aspektów elektronizacji zamówień publicznych. Wspomniane zostały także główne tezy przygotowywanego przez Marketplanet raportu „Przyszłość i wyzwania zamówień publicznych”, który niebawem będzie miał swoją premierę.

Event zakończył się dużym panelem dyskusyjnym, na temat nowoczesnych zakupów B2B e-commerce z perspektywy dostawcy i kupującego. Do debaty moderowanej przez Konrad Zach – Founder i CEO thinkHUB zaproszeni zostali: Piotr Truszkowski – Head of B2B w Allegro, Gabriela Kolarczyk – Country Manager Poland w Unite (Mercateo), Tomasz Nowak – Współzałożyciel Merxu.pl oraz Piotr Kaliński z Marketplanet. Paneliści rozmawiali m.in. na temat wyzwań, jakie stoją przed firmami handlującymi online, oraz o ekosystemie dostępnych rozwiązań, o sposobach na optymalizację kosztów i niezbędnych przygotowaniach firm na trudniejsze czasy. Uczestnicy panelu dzielili się także wiedzą na temat sposobów na pogodzenie różnych kanałów sprzedaży oraz na rozwinięcie potencjału do międzynarodowej ekspansji.

Po sesji pytań i odpowiedzi, konferencja Positive.Procurement 2022 zakończyła się. Zgodnie z nazwą wydarzenia, spotkała się ona z bardzo pozytywnym przyjęciem.

Gorąco dziękujemy wszystkim panelistom i gościom, którzy zaszczycili nas swoją obecnością.

Do zobaczenia! 
Stay #positive

1 Shares:
Może Cię zainteresować
Czytaj więcej

Kwalifikacja Dostawców od A do Z

Kwalifikacja Dostawców stanowi istotny etap procesu zakupowego, w trakcie którego Kupujący pragnie uzyskać informacje na temat Dostawców oraz możliwości dostarczenia przez nich…