Multiple Sourcing – buduj swoją bazę dostawców

Multiple Sourcing
Multiple Sourcing

Pod koniec ub. wieku japońskie przedsiębiorstwa udowadniały, że Single Sourcing, czyli współpraca z jednym dostawcą jest tą właściwą drogą optymalizacji procesów zakupowych. Do dnia dzisiejszego większość organizacji na świecie nadal decyduje się na współpracę w modelu Multiple Sourcing, czyli z wieloma dostawcami.

Dywersyfikacja źródeł dostaw kojarzona jest z niezależnością kupującego względem dostawcy i wzrostem konkurencyjności na rynku, co przekłada się globalnie na lepsze ceny, czas i jakość dostaw.

W tym artykule prezentujemy wady i zalety Multiple Sourcingu.

  • Multiple Sourcing jest popularniejszym modelem zakupowym niż współpraca z jednym dostawcą.
  • Czy ta polityka nie ma ryzyk?
  • Czy Cross Sourcing jest złotym środkiem w planowaniu zakupów?

0 Shares:
Dodaj komentarz
Może Cię zainteresować